Předškoláci

Vážení rodiče,

od 1.3. 2021 byla naše MŠ dle nařízení vlády uzavřena. Distanční výuka je povinná pouze pro předškoláky. Na těchto stránkách budou informace a podklady k tématům, která budeme probírat s dětmi. V případě dotazů nás můžete kontaktovat na tel. číslech příslušné třídy (3.A, 3.B a 3.C).

Každý týden by měly děti vypracovat alespoň jeden pracovní list a obrázek k dané pohádce. Po předchozí domluvě s paní učitelkou z Vaší třídy je možné si v MŠ vyzvednout pracovní listy a omalovánky. Pokud nemůžete průběžně na emaily tříd zasílat práce svých dětí, tak je stačí přinést při návratu do MŠ.

V týdnu od 26.4. do 30.4. 2021 budeme probírat téma – ČARODĚJNICE.

PohádkaHodné čarodějnice

Děti zkusí převyprávět pohádku a nakreslí obrázek podle vlastní fantazie.

Básničky a písničkaČarodějnice

Pracovní list – vystřihovánka – Čarodějnice

Omalovánky1, 2

V týdnu od 19.4. do 23.4. 2021 nás provedlo téma – DOMÁCÍ ZVÍŘATA.

PohádkyZvířátka a loupežníci, Jak pejsek s kočičkou dělali dort

Děti si vyberou jednu z uvedených pohádek, zkusí ji převyprávět a nakreslí obrázek k dané pohádce podle vlastní fantazie.

Pohybové a smyslové hry

Pracovní listy 1, 2, 3

Obrázky domácí zvířata 

Omalovánky1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

V týdnu od 12.4. do 16.4. 2021 nás provedlo téma – BUDU ŠKOLÁKEM, CO UŽ UMÍM!

Co by měl umět předškolák najdete zde.

Při opakování jména a příjmení použijte rytmizování, děti vytleskají své jméno a spočítají počet slabik (počet tlesknutí).

Pro zopakování a určování první a poslední hlásky ve slově si zahrajte hru „autobus„, kdy první vymyslí libovolné slovo a další vymýšlí slovo na písmeno, které bylo v daném slově poslední (poslední hláska). Tuto hru je možné hrát kdykoli. Stejně tak si můžete s dětmi vyzkoušet vymýšlení slov na různá písmena – kdo vymyslí více slov.

Cestou z procházky děti povedou rodiče a zopakují si svoji adresu, kde bydlí.

Děti si vyberou jednu nejoblíbenější básničku, písničku a pohádku a zkusí ji přednést, zazpívat a převyprávět. Pomoci jim k tomu mohou i obrázky, které si nakreslí a zkusí podepsat :-). Před kreslením prosíme rodiče, aby zkontrolovali správný úchop tužky, děti si nezapomenou procvičit ruce pomocí básniček – 1, 2

Z libovolné stavebnice děti zkusí vytvořit obdélník, čtverec, trojúhelník a kruh. Geometrické tvary zkuste hledat i v běžných předmětech (např. obdélník – papír, okno). Geometrické tvary zkusí děti vytvořit i při pobytu venku pomocí přírodnin nebo nakreslí pomocí chodníkových kříd. Pozorovat můžeme také létající bubliny z bublifuku, kdy děti procvičí i svůj dech a naučí se s ním pracovat. Toto je dobré také logopedické cvičení. Stejně tak si při nepříznivém počasí děti zkusí vyrobit papírovou kouli a celá rodina si může u stolu zahrát „foukanou“ (kopanou), kdy se nesmí nikdo dotknout papírové koule, jinak vypadne ze hry.

Poznáš podle písniček pohádky? 

Básnička s pohybemSněženka a sluníčko

Inspirace hra se světlem

Pohádka Maxipes Fík ve škole

PísničkyDáda Patrasová – ABECEDA, Ptačí ráno 

Tipy na knihy

Cvičení s rodiči

Správné držení tužky

Pracovní listy – 1, 2, 3, 4, 5

Děti si zopakují geometrické tvary také pomocí pracovního listudopravní značky.

V týdnech od 22.3. do 2.4. 2021 nás provedlo téma VELIKONOCE.

VAJÍČKOVNÍKpřed naší MŠ dnes vyrostl nový stromek – „vajíčkovník“. Již se na něm několik velikonočních kraslic a pentlí objevilo. Budeme moc rádi, když s dětmi vytvoříte také kraslici nebo pentličku a přidáte na náš stromek. 🙂

Význam – Velikonoce

Návodvýroba pomlázky

Inspirace – jarní procházka

Inspirace – výroba „Trávníčka“

Pokusy s vajíčkynávod, foto – plovoucí vajíčko, gumové vajíčko – 1, 2, 3, 4, 5

Pozorování zvířátekZáchranná stanice živočichů Makov, Pozorování čápů

Inspirace – tvoření – kraslice ze stavebnice – můžete použít jakékoli stavebnice, materiály – fantazii se meze nekladou

Velikonoční sudoku

PísničkaBeruška – pobaví i rozvíjí matematické dovednosti

Pohádky

Jak šlo vejce na vandr

O velikonočním vajíčku

Hurvínkova pomlázka

Velikonoční básničkyVajíčko, Hody, hody… a Panímáma zlatičká, Malý zajíček

Josef Lada – Velikonoční koledy

Děti si vyberou jednu z uvedených pohádek a zkusí ji převyprávět. Pro inspiraci ke kreslení jarního obrázku podle vlastní fantazie jim mohou posloužit i nádherné obrázky Josefa Lady.

Před nácvikem básničky si děti procvičí mluvidla pomocí artikulačních cvičení, zapojit se může celá rodina, ideálně můžete použít jako pomůcku zrcadlo.

PísničkyVelikonoční písnička, Vajíčka

Pracovní listy1, 2, 3, 4, 5

Omalovánky1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Inspirace – tvoření – zajíčci – 1, 2; kuřátka – 1, 2; vajíčka – 1, 2; slepička

Dětská jóga – Velikonoční příběh, Velikonoční jóga pro děti

V týdnu od 15.3. do 19.3. 2021 nás provedlo téma JARO.

Pohádky

Jarní pohádka

BroučciA bylo jaro

Špalíček veršů a pohádekJaro

Josef LadaJaro – děti zkusí popsat, co vidí na obrázcích

Děti si vyberou jednu z uvedených pohádek a zkusí ji převyprávět. Pro inspiraci ke kreslení jarního obrázku podle vlastní fantazie jim mohou posloužit i nádherné obrázky Josefa Lady.

Jarní básničky – při učení nám pomůže rytmizování (pomoví tleskání, pleskání, dupání)

Jarohádanky a pranostiky

Rytmizování slov

Pracovní listy1, 2, 3

Jarodomino

Písničky Jaro dělá pokusy, Malý brouček

Jaropozorování v přírodě 

Omalovánky1, 2, 3, 4, 5

Inspirace – tvoření Květina, Sněženka

V týdnu od 8.3. 2021 do 12.3. 2021 nás provedlo téma ČAS.

Cílem je naučit se orientovat v čase, znát základní termíny (ráno, dopoledne…, den/noc, rok, roční období, měsíce, dny v týdnu, druhy hodin).

Obrázek – měsíce. Děti si zopakují své datum narození (den, měsíc, roční období).

Pohádky

Pohádka o Času

Král času

Jak Křemílek a Vochomůrka měli hodiny se zlou kukačkou

Děti si vyberou jednu z uvedených pohádek, zkusí ji převyprávět a nakreslí obrázek k dané pohádce podle vlastní fantazie.

Naučíme se básničky – Týden a Hodiny

Zazpíváme si písničky Kolik je na světě věcí (text písně), Měsíce (text písně), Mravenčí ukolébavka (text písně)

K procvičení nám pomůžou také didaktické obrázky – druhy hodin a části hodin.

Prosíme o kontrolu správného úchopu tužky (pastelky), před kreslením zkuste procvičit ruce pomocí básniček – 1, 2.

Omalovánky – Den a noc, Hodiny

Pracovní list – Hodiny, Kyvadlové hodiny, Roční doby

Při procházce můžete hledat hodiny (Plzeňská brána, radnice, hodinářství, lékárna – digitální hodiny).

Pokud nám počasí dovolí, můžeme nakreslit hodiny venku křídami, nebo je můžete postavit z přírodnin.

Můžete si vyrobit přesýpací hodiny.

Zahrát si můžete hru i venku: “Honzo, vstávej!” Děti mohou vymyslet další kroky (mravenčí, slepičí, čapí, sloní, žabí, račí – kroky vzad).

V týdnu od 1.3. 2021 do 5.3. 2021 nás provedlo téma POHÁDKA.

Vybrali jsme pohádku „Boudo, budko„. Můžete si také vybrat i další pohádku (Červená Karkulka, O perníkové chaloupce…)

Přečtěte dětem pohádku. Text pohádky najdete zde.

Poslechněte si s dětmi pohádku Boudo budko.

Děti zkusí převyprávět pohádku. Pomoci vám může obrázek s časovou posloupností.

Děti nakreslí obrázek k dané pohádce podle vlastní fantazie.

Naučíme se básničku pomocí pracovního listu – malovací říkanka – domeček.

Zahrajte si hru na zvířecí chaloupku. Obrázky si můžete s dětmi nakreslit.

Děti mohou zkusit postavit domeček pro zvířátka ze stavebnic, které mají doma.

Procvičíme si stříhání – pracovní list k pohádce.

Logopedická verze pohádky pomůže pro procvičení mluvidel, děti také mohou vyzkoušet měnit hlasy (intonace).

Nezapomeneme si také zazpívat. Jistě všichni známe písničku o zvířátkách a děti ji mají velmi rády.

Děti mohou zkusit venku postavit domeček pro zvířátka z přírodnin.

Co by měl umět předškolák najdete zde.

Doporučujeme k procvičování na webových stránkách: PŘEDŠKOLÁK a MEDIACREATOR, které používáme i v naší MŠ.

Pracovní listy k procvičování:

Odkazy (náměty) k procvičování: